LAISSE-MOY SOUPIRER

XVII a. prancūzų Baroko rūmų arijos

 

 

Marc Mauillon, baritonas (Prancūzija) 

Gabriel Rignol, liutnia (Prancūzija) 

 

 

Kviečiame Jus įžengti į rafinuotą ir intymų prancūzų air de cour (lt. rūmų arijų) pasaulį – tai žanras, klestėjęs XVII amžiaus dvaruose. Šios elegantiškos dainos, gimusios iš tobulos harmonijos tarp poezijos ir muzikos, atskleidžia subtilias emocijas, išmintį ir sensualumą – tai, kas nusako prancūzų Baroko dvasią.

Programoje pristatomi keturi iškiliausi šio repertuaro kompozitoriai: Pierre Guédron, air de cour pionierius, tarnavęs karaliams Henrikui IV ir Liudvikui XIII; Étienne Moulinié, galingajam Gastonui d’Orléans dirbęs muzikos meistras, kurį išgarsino jo poetinis jautrumas; Sébastien Le Camus, vertinamas už ekspresyvią gelmę; ir Michel Lambert, kurio jaudinančios melodijos atspindi prancūzų lyrinio meno aukštumas.

Pasiruoškite intymiam muzikinių pasakojimų vakarui, kur kiekviena frazė alsuoja elegancija, melancholija ir praėjusių epochų žavesiu.

 

 


PROGRAMA

 

Pierre Guédron
Si le parler et le silence / Jei kalbėjimas ir tylėjimas

Anonyme
Prélude ré mineur / Preliudas d-moll


Pierre Guédron
Belle qui m’avez blessé d’un trait si doux / Gražioji, kuri mane sužeidei taip švelniai


Etienne Moulinié
Celle qui tient ma douce liberté / Ta, kuri laiko mano laisvę


Anonyme
Chaconne / Čakona


Etienne Moulinié
Dans le lit de la mort / Mirties patale


Dufaut
Tombeau de Mr Blanrocher / Pono Blanrocher kapas


Etienne Moulinié
Concert de différents oyseaux / Įvairių paukščių koncertas
Enfin la beauté que j’adore / Pagaliau grožis, kurį dievinu
Ondes qui soulevez vos voutes vagabondes / Bangos, kurios keliate savo klajojančias arkas


Vieux Gallot
Les Noces de Village / Kaimo vestuvės


Etienne Moulinié
Peut-on trouver un médecin / Ar galite rasti gydytoją
Tout se peint de verdure / Viskas pasipuošia žaluma


Pierre Guédron
Je puis donc revoir encore / Tad aš galiu vėl pamatyti


Vieux Gaultier
Canarie / Kanari
Pierre Guédron
Amour est un plaisir si doux / Meilė – toks saldus malonumas
Aux plaisirs, aux délices bergères / Prie piemenėlių malonumų, prie džiaugsmų


Michel Lambert
Je goutais cent mille douceurs / Ragavau šimtus tūkstančių saldybių


Sébastien Le Camus
Pleurez, mes yeux / Verkite, mano akys
Ah que vous êtes heureux / Ak, kokie jūs esate laimingi


Michel Lambert
Sombres déserts / Tamsios dykumos
Superbes ennemis / Išdidūs priešai


Robert de Visée
Suite en la mineur / Siuita a-moll
Prélude / Preliudas
Allemande - Le Tombeau du Vieux Gallot / Alemanda - Senojo Gallot kapas
Gigue / Žiga
La Vénitienne de Mr Fourcroy mise par Mr De Visée / Pono Fourcroy „Venecijietė“, aranžuota P. de Visée
Rondeau - La Montfermeil / Rondo – Montfermeilis
Chaconne / Čakona


Sébastien Le Camus
Laissez durer la nuit / Leiskit nakčiai tęstis
Vous serez les témoins de mes vives douleurs / Jūs būsite mano gyvų kančių liudytojai


Michel Lambert
Laisse-moy soupirer / Leiskite man atsidusti
Goûtons un doux repos / Paragaukime švelnaus poilsio

 

 


MARC MAUILLON
MARC MAUILLON
GABRIEL RIGNOL
GABRIEL RIGNOL

ATLIKĖJAI

 

MARC MAUILLON, baritonas (Prancūzija)

Prancūzų baritonas/tenoras Marc Mauillon, išskirtinio ir iškart atpažįstamo tembro savininkas, nepailstamai tyrinėja net dešimties amžių vokalinę muziką.

Dar būdamas 22 metų jis pradėjo dainuoti vadovaujant dirigentui William Christie ir įgijo milžinišką patirtį Baroko repertuare, nuolat dirbdamas su tokiais garsiais ansambliais kaip „Les Arts Florissants“, „Le Poème Harmonique“ (V. Dumestre), „Le Concert d’Astrée“ (E. Haïm), „Le Concert Spirituel“ (H. Niquet), „Les Talens lyriques“ (C. Rousset), dainuodamas kompozitorių J.-B. Lully, J.-Ph. Rameau, M.-A. Charpentier, A. Campra, C. Monteverdi, F. Cavalli, H. Purcell operas ir koncertinius kūrinius tokiose vietose kaip Paryžiaus „Opéra Comique“, „Opéra de Paris“, „Théâtre des Champs Elysées“, Paryžiaus ir Berlyno filharmonijos, Vienos „Theater an der Wien“, „Wiener Festwochen“, Amsterdamo „De National Opera“, Briuselio „Bozar“, Londono „Barbican“, Niujorko BAM ir „Lincoln Center“, Edinburgo, Salzburgo, Utrechto festivaliai ir t.t.… Daug projektų buvo įamžinti DVD ir CD formatais.

Nuo 2005 m. jis taip pat pradėjo išsamiai tyrinėti ir įrašinėti viduramžių kompozitoriaus Guillaume de Machaut pasaulietinę muziką, už įrašus pelnė apdovanojimus. Tai jį suvedė su Jordi Savall, Monserrat Figueras ir ansambliu „Hesperion XXI“, su kuriuo dainavo daugybę koncertų ir įrašų.

Greta Baroko operų, jis atliko vaidmenis Mozarto, Poulenco, Ravelio, Offenbacho, Britteno, Bernsteino ir kitų kompozitorių, taip pat ir šiuolaikinių autorių operose. Jis taip pat aktyviai koncertuoja ir įrašinėja su pianistais prancūzų dainos ir ir vokiečių Lieder žanruose.  

Jis daug kartų kviestas vesti meistriškumo kursus apie viduramžių, Baroko ar prancūzų muziką ne tik Prancūzijoje, bet ir užsienyje (Bazelis, Santanderas, Maskva, Minskas ir t.t.) Nuo 2014 iki 2018 m. jis dėstė konservatorijoje „Pôle Supérieur 93“ (Aubervilliers), o nuo 2018 iki 2024 m. dėstė viduramžių pasaulietinės muzikos interpretaciją Sorbonos universtite Paryžiuje.  

 

 

GABRIEL RIGNOL, liutnia (Prancūzija) 

Gimęs 2001 m., Gabriel Rignol pradėjo groti gitara būdamas aštuonerių metų Perpinjano regioninėje konservatorijoje. Penkiolikos metų jis nusprendė atsiduoti liutnios studijoms, vadovaujamas Béatrice Pornon, o po metų jau buvo priimtas į Liono aukštąją muzikos ir šokio konservatoriją, kur 2021 m. baigė Rolf Lislevand klasę ir įgijo diplomą.

Jis įrašinėjo įvairioms leidybos kompanijoms kaip basso continuo atlikėjas („Alpha Classics“, „Ricercar“, „Harmonia Mundi“, „Aparté“ ir kt.) ir kaip solistas („Deutsche Grammophon“, „L’Encelade“, „Ricercar“). 2021 m. jis laimėjo Maurizio Pratola tarptautinį senosios muzikos konkursą. Tais pačiais metais jis įkūrė ansamblį „La Nébuleuse“. Ansamblis „La Nébuleuse“ subūrė dainininkus ir instrumentininkus iš pirmaujančių Europos konservatorijų. Kartu jie tyrinėja XVII a. prancūzų ir italų repertuarą. „La Nébuleuse“ siekia atgaivinti pamirštus ar mažai žinomus kūrinius ir savo veiklos šerdimi laiko negirdėto repertuaro paiešką.