LES CORNETS NOIRS REZIDENCIJA
Ansamblio rezidencija – tai tęstinė ansamblio veikla, skirta vietos bendruomenei, neapsiribojant vienu koncertiniu pasirodymu. Rezidencijoje ansamblis gali įtraukti vietos grupes į menines veiklas arba vykdyti edukaciją, siekiant suteikti vietos klausytojams daugiau žinių apie muziką.
Tai pirmieji metai, kai Kretingos senosios muzikos festivalyje vykdoma rezidencija, ir šiai pirmai rezidencijai pakviestas ansamblis "Les Cornets Noirs" – prestižiškiausias senųjų pučiamųjų instrumentų ansamblis. Šių metų rezidencijos tema – Italijos muzikos stiliaus įtaka Europoje. Pirmasis ansamblio koncertas festivalyje bus edukacinis, su pasakojimais apie instrumentus, svarbiausius kompozitorius, kūrinius, muzikos įtakas, taip parengiant publiką antrajam koncertui, kuris vyks kitą dieną.
Šia rezidencija tikimės prisidėti prie klausytojų išmanymo apie istorinius instrumentus ir istoriškai pagrįstą muzikos atlikimą, kas leis dar labiau mėgautis festivalio koncertais.
Rodrigo Calveyra
Gebhard David, Frithjof Smith (kornetai), Cosimo Stawiarski, Luca Giardini (barokiniai smuikai), Detlef Reimers, Simen van Mechelen, Joost Swinkels (barokiniai trombonai), Johannes Strobl (vargonai)
Rugpjūčio 24 d., ketvirtadienis, 19 val., Kretingos pranciškonų bažnyčia
Edukacinis koncertas.
Rugpjūčio 25 d., penktadienis, 19 val., Kretingos pranciškonų bažnyčia
Baigiamasis koncertas.
Itališka kelionė. Itališko muzikos stiliaus sklaida Monteverdi laikais
Renesanso pabaigoje ir XVII amžiaus pradžioje Italija darė milžinišką kultūrinę įtaką Europai. Todėl nenuostabu, kad į šiaurę nuo Alpių muzikantų ir kompozitorių išsilavinimui būtinu laikytas studijų laikotarpis Italijoje ar bent jau italų kūrinių studijavimas. Kadangi tuo metu knygos ir natos buvo labai brangios ir ne visiems prieinamos, Johanas Andreasas Herbstas 1653 m. sudarė "skaitytojo santrauką" iš įvairių itališkų šaltinių, kad "itztige italienische Manier" (lt. itališkas stilius) būtų prieinamas skaitytojams.
Venecijos stilius plito į kitas šalis per knygas ir natas, užsienio muzikantus ir kompozitorius, studijavusius Italijoje, ir ne mažiau – per italų muzikantus ir kompozitorius, kurie įsidarbino kapelmesteriais ar dvaro muzikantais Vokietijoje, Lenkijoje, Lietuvoje, Austrijoje ir kitose šalyse. "Stile moderno" arba naujasis stilius instrumentinėje muzikoje taip pat pasižymėjo nuolat besikeičiančiais afektais ir virtuoziškais pasažais, todėl kompozitorius Dario Castello natų rinkinyje atsiprašo savo skaitytojų, kad sonatos iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti sunkios, ir ragina muzikantus pagroti sonatas daugiau nei vieną kartą, nes taip greitai atrodys daug lengviau: "Tam, kuriam tai patinka, niekas nėra per sunku."
Frithjof Smith
EDUKACINIO KONCERTO PROGRAMA
24 August
Georg Piscator (1607–ca. 1660)
105. Sonata à 7. Ms.: D-W Cod.Guelf. 34.7 Aug 2°, Partiturbuch Ludwig, 1662
Biagio Marini (1594–1663)
Canzon prima. Per quattro Violini o Cornetti. Sonate, symphonie, canzoni … per ogni sorte d’instrumenti, Venezia, 1626
Biagio Marini (1594–1663)
Sonata La Foscarina. Affetti musicali, op. 1, Venezia, 1617
Dario Castello (XVII a. / 17th century)
Sonata DuoDecima Terza A 3. Sonate concertate in stil moderno, libro secondo, Venezia, 1629
Doi Soprani e Tombone. Overo Violeta.
Antonio Bertali (1605–1669)
Sonata VI à 5. Ms.: Uppsala, Universitätsbibliothekt, imhs 1:6
Mauritio Cazzati (ca. 1620–1677)
Capriccio detto il Marescotti. Correnti, baletti, gagliarde à 3. 4., Venezia 1659
Daniel Speer (1636–1707)
Sonata I. Grund-richtiger, kurz, leicht und nöthiger Unterricht der musikalischen Kunst, Ulm 1687
Johann Christoph Pezel (1639–1694)
Suite à 5. Fünff-stimmigte blasende Musik, Frankfurt 1685
BAIGIAMOJO KONCERTO PROGRAMA
25 August
Anonymus
Sonata â 7. Ms.: Kremsier A 545
Giovanni Legrenzi (1626–1690)
Sonata La Cremona à 5. Sonate, libro terzo, op. 8, Venezia 1663
Dario Castello. 17th century
Sonata Decima Terza A 4. Sonate concertate in stil moderno, libro secondo, Venezia 1629
Doi Soprani e doi Tomboni. Overo Violete.
Giovanni Valentini (1582/83–1649)
Sonata à 5. Ms.: Berlin, Staatsbibliothek, Sammlung Bohn, Ms. mus. 204e
Doi Violini doi Cornetti e Trombone
Wolfgang Ebner (1612–1665)
Toccata in g. Ms.: Wien, Minoritenkonvent, Ms. XIV 721
Georg Piscator (1607 –ca. 1660)
105. Sonata à 7. Ms.: D-W Cod.Guelf. 34.7 Aug 2°, Partiturbuch Ludwig, 1662
Johann Jakob Froberger (1616–1667)
Canzon V. Ms.: Wien, Österreichische Nationalbibliothek, Mus. Hs. 18706, Libro secondo, 1649
Anonymus
Sinfonia (Sonata) à 8. Ms.: Kremsier A 605
Adam Jarzebsky (ca. 1590–1649)
20. Königsberga, Concerto a 3. Bassi. Ms.: Concerti e canzoni, dated 1627
Paul Siefert (1586–1666)
Paduana. Ms.: Uppsala, Universitätsbibliothek, imhs. 408
Johann Vierdanck (1605–1646)
Sonata 31. Ander Theil, darinnen begriffen etliche Capricci, Canzoni und Sonaten, Rostock, 1641
über das Lied «Als ich einmal Lust bekam»
Biagio Marini (1594–1663)
Sonata La Foscarina. Affetti musicali, op. 1, Venezia 1617
Giovanni Gabrieli (1554/57–1612)
Canzon V à 7. Canzoni et sonate, Venezia 1615
ATLIKĖJAI
FRITHJOF SMITH
Frithjof Smith pradėjo mokytis muzikos būdamas 5 metų amžiaus, grojo išilgine fleita, fortepijonu ir trimitu. Kai jam buvo 12 metų, susižavėjo kornetu, kuris palaipsniui tapo jo pagrindiniu instrumentu. Jis studijavo kornetą ir senąją muziką Bazelio „Schola Cantorum” aukštojoje mokykloje pas profesorių Bruce Dickey, kurią baigė 1999 m. Viena iš jo aistrų, susijusių su kornetu, yra atgaivinti instrumentą „cornettino”, kuris vis dar menkai žinomas.
1997 m. jis įsteigė ansamblį „Les Cornets Noirs” kartu su Gebhardu Davidu. Jis nuolat koncertuoja festivaliuose visoje Europoje, Izraelyje, Šiaurės ir Pietų Amerikoje su tokiais garsiais senosios muzikos ansambliais kaip „English Baroque Soloists”, „Concentus Musicus Wien”, „Musica Fiata”, „Huelgas Ensemble”, „His Majesty’s Sacbutts & Cornetts”, „Musica fiorita”, „L’ Arppegiata”, „La Petite Bande” ar „Concerto Italiano”. Jo karjera įamžinta daugiau nei 90 kompaktinių muzikos plokštelių.
Nuo 2008 m. iki 2017 m. jis dėstė kornetą ir diminucijas Trosingeno aukštojoje muzikos mokykloje (Vokietija), o 2017 m. tapo korneto dėstytoju Bazelio „Schola Cantorum”, pakeisdamas Bruce Dickey.
LES CORNETS NOIRS
1997 m. Frithjofo Smitho ir Gebhardo Davido įsteigtas instrumentinis ansamblis „Les Cornets Noirs” specializuojasi italų ir vokiečių ankstyvojo baroko muzikoje, daugiausiai dėmesio skirdamas korneto solo ir ansamblių su kornetais repertuarui. Šio instrumento klestėjimo laikotarpis ir geografija – nuo XVI a. vidurio iki XVII a. pabaigos į Šiaurę ir Pietus nuo Alpių.
2000 m. „Les Cornets Noirs” laimėjo prestižinį senosios muzikos konkursą „Festival van Vlaanderen” Briugėje. Nuo tada ansamblis koncertuoja festivaliuose visoje Europoje, tiek pristatydamas savo programas, tiek bendradarbiaudamas su žinomais solistais, tokiais kaip Nuria Rial, Miriam Feuersinger, Wolf Matthias Friedrich, ar vokaliniais ansambliais, atliekant kompozitorių Giovanni Gabrieli, Heinricho Schützo, Claudio Monteverdi, Georgo Muffato, Heinricho Ignazo Franzo Biberio ir jų amžininkų stambios formos ankstyvojo baroko kūrinius.
„Les Cornets Noirs” įrašė albumus „O dilectissime Jesu“ (Giovanni Legrenzi motetai ir sonatos, 2004), „Echo & Risposta“ (instrumentinė muzika iš Muri bažnyčios, 2009), „Treasures from Uppsala” (muzika iš Dübeno kolekcijos, kartu su Wolfu Matthiasu Friedrichu, 2012), „Polychoral Splendour“ (Heinricho Schützo ir Giovanni Gabrieli muzika, kartu su „Cappella Murensis”, 2012; „International Classical Music Award” 2013), „Paradisi gloria“ (imperatoriaus Leopoldo I muzika, kartu su „Cappella Murensis”, 2016) ir Georgo Muffato „Missa in labore requies“ (kartu su „Cappella Murensis”, 2016).